درس را با پرسشهایی درباره همسایه شروع کنید، برای مثال: آیا نام همسایهها خود را میدانید؟ ، آیا فرزند هم سن و سال شما دارند؟ ، آیا تاکنون برای مراسمی به منزل آنها رفتهاید یا آنها به منزل شما آمدهاند؟
اجازه بدهید دانش آموزان درباره روابط همسایگی فکر کنند و با بیان خود درباره همسایههایشان نظر بدهند. نظر آنها را در مورد وظایفشان در مقابل همسایهها جویا شوید.
یکی از روشهای مناسب در مطالعات اجتماعی عکس خوانی است. از دانش آموزان بخواهید تصاویر کتاب را بادقت نگاه کنند و ...
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 6 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
برخی از اهداف درس:
✅ معنا و مفهوم محله را بیان کنند.
✅ وظایف همسایهها را نسبت به یکدیگر فهرست و بیان کنند.
✅ اهمیت و ضرورت وجود مقررات در محله را بشناسند و مقررات را رعایت کنند.
✅ برخی از تکالیف و مسئولیتهای خود را در محله بیان کنند.
✅ با مشورت بزرگترها پیشنهادی برای داشتن محلهای بهتر ارائه کنند.
ارسال دیدگاه
برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.