درس را با تشکیل گروههای کوچک شروع کنید و فرصت دهید تا دانش آموزان در گروه به انجام فعالیت اوّل بپردازند. شما هم به گروهها سر بزنید و در صورت بروز اشکالات احتمالی دانش آموزان را هدایت کنید. در پایان از یکی از اعضای هر گروه بخواهید یکی دو تا از جمله...
0
6.8k
درس را با تشکیل گروههای کوچک شروع کنید و فرصت دهید تا دانش آموزان در گروه به انجام فعالیت اوّل بپردازند. شما هم به گروهها سر بزنید و در صورت بروز اشکالات احتمالی دانش آموزان را هدایت کنید. در پایان از یکی از اعضای هر گروه بخواهید یکی دو تا از جملههای ساخته شده در گروه را برای بقیه بخواند.
فعالیت دوم انجام دادنی است و لازم است از قبل وسایل لازم برای انجام آن فراهم شود. میتوانید برای هر گروه یک سری وسیله آماده کنید. خود دانش آموزان هم میتوانند در آماده سازی وسایل همراه شما باشند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ یادآوری مفهوم احتمال و واژههای مرتبط با آن
✅ آشنایی با مفهوم آزمایش و مفهوم تکرارهای زیاد یک آزمایش
✅ توانایی بیان در امکان رخ دادن یک اتفاق به کمک واژهها و با توجه به تجربههای قبلی
✅ آشنایی با بازیهای شانسی عادلانه و ناعادلانه و توانایی تشخیص عادلانه یا ناعادلانه بودن بازیهای شانسی ساده
فعالیت دوم انجام دادنی است و لازم است از قبل وسایل لازم برای انجام آن فراهم شود. میتوانید برای هر گروه یک سری وسیله آماده کنید. خود دانش آموزان هم میتوانند در آماده سازی وسایل همراه شما باشند.
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 7 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ یادآوری مفهوم احتمال و واژههای مرتبط با آن
✅ آشنایی با مفهوم آزمایش و مفهوم تکرارهای زیاد یک آزمایش
✅ توانایی بیان در امکان رخ دادن یک اتفاق به کمک واژهها و با توجه به تجربههای قبلی
✅ آشنایی با بازیهای شانسی عادلانه و ناعادلانه و توانایی تشخیص عادلانه یا ناعادلانه بودن بازیهای شانسی ساده