دانلود تحقیق درمورد بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق
با دانلود تحقیق در مورد بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد بررسی وضعیت خانوادگی و تحصیلی نوجوانان سارق
فرمت فایل: word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:99 صفحه
قسمتی از فایل:
مقدمه
خانواده يكي از مهمترين و مقدسترين نهادهاي اجتماعي است كه در طول تاريخ از جمله عوامل دوام و قوام جامعه بشري بوده و آنچه موجب نگراني جوامع شده است صدمات و لطمات جبرانناپذيري است كه بر اثر فروپاشيدن اين كانون ايجاد ميشود .
صدماتي كه متوجه تمام اعضاي خانواده منجمله فرزندان مي شود . جدايي والدين براي فرزندان و خود آنها بسيار حايز اهميت و قابل بررسي است چرا كه وضعيت فرزندان پس از طلاق و جدايي والدين از نگرانكنندهترين و بحثانگيزترين جنبه طلاق بوده است . و اين مسئله در صورت ازدواج مجدد والدين با ديگري ، ابعاد نگران كنندهاي به خود ميگيرد . دوره بلافاصله بعد از جدايي براي اكثر افراد يك دوره تضاد و دوگانگي عاطفي و تغييرات خلقي شديد است (معنوي ، 1362).
اين تضاد و دوگانگي موجبات تغييرات عميق در رفتار خانواده بخصوص و فرزندان پديد ميآورد كه از جملة آن بزهكاري ميباشد . از طرف ديگر مشخص شده است كه بيشتر بزهكاران متعلق به خانوادههايي هستند كه در آن از محبت و تفاهم اثر كمي وجود دارد و غالباً داراي خانوادههاي از هم پاشيده ميباشند (نوابي نژاد ، 1362) .
كلوارد[1] (1965) ميگويد :
در تئوري گذر از نوجواني بطرف بزرگسالي كه توسط بلاك[2] نايدرهافر[3] بيان شده، بسياري از مشكلاتي كه در رابطه با سازگاري نوجوانان ميباشد مطرح شده است و كوششهاي صورت گرفته است .
براي اينكه بزهكاري را بتوانند بعنوان يك مشكل اجتماعي توضيح دهند اين مشكل معمولاً بر اساس سه وضعيت ميباشد :
1-تغيير اساسي كه در وضعيت فرد ايجاد مي شود به عنوان بحراني در زندگي فرد ميباشد .
2-شدت بحران بستگي به وسايل رسمي اجتماعي دارد كه اين تغييرات را در جامعه تسهيل ميكند .
3-رفتارهاي غيرعادي و انحرافي ممكن است از اين بحران ناشي شود .
عبور از دوران كودكي به سمت دوران بزرگسالي يك مسئله خيلي حساس ميباشد و براي جوامع انساني يك دورهاي فشارزا ، بحساب ميآيد .
يك نوجوان در جوامع امروزي نميتواند هر شغلي كه خواست بگيرد و بدليل پيشرفت فشار روزافزون علم و تكنيك در زمينههاي مختلف يك نوجوان براي اينكه مهارتي لازم را در اين مورد كسب كند نياز به آموزشهاي طولانيمدت دارد و قاعدتاً در اين دوره يك نوجوان بدليل موقعيتي كه دارد نه ميتواند نقش پدري را عهدهدار شود و نه ميتواند همسري اختيار كند .
نوجوان عليرغم اينكه آمادگيهاي لازم را در زمينههاي عاطفي و بيولوژيكي دارند از اينكه عهده دار نقشهاي بزرگسالان شوند تا مدتي محروم ميمانند و يك وضعيت خاصي دارند كه نه بزرگسال و نه كودك محسوب ميآيند .
بنابراين نوجوانان علاقمند نقشهاي بزرگسالان ميباشند و ميخواهند آن چيزهايي كه بزرگسالان دارند ، اينها هم داشته باشند .
ولي چون امكان دسترسي به اين علائقشان بزودي ميسر نيست اين خودش ميتواند علتي براي انحراف اين نوجوانان باشد و با تشكيل دادن گروههاي كوچك به آن خواستههايي كه امكان دسترسي در آن شرايط برايشان وجود نداشت ، در اين گروهها برسند (cloward , 1970) .