دانلود تحقیق درمورد اصول سرپرستي
با دانلود تحقیق در مورد اصول سرپرستي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اصول سرپرستي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اصول سرپرستي ادامه مطالب را بخوانید.
نام فایل:تحقیق در مورد اصول سرپرستي
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:14 صفحه
قسمتی از فایل:
اما براي مديري كه سعي مي كند با افراد مورد نظر مانند دوست رفتار كند هيچگاه نمي تواند مديريت كند و بنابراين فرآيند درج و مرجي در سازمان بوجود مي آيد كه مشكل ساز مي باشد .
عكس العمل يك مدير موفق هنگاميكه به كارمند خود علاقمند مي شود:
بعضي از مديران در موقعيتي قرار مي گيرند كه به كارمند خود علاقمند مي شوند و در نتيجه مي خواهند هم عاشق باشند و هم رئيس . اين يك اشتباه محض ، غير اخلاقي و سوء استفاده از قدرت است . حتي يك عشق پاك و صادقانه بين دو فرد مجرد و در محيط كار نيز علاقة مناسبي نيست و اگر مدير ، عاشق يكي از كارمندان خود شود ، بدين معنا نيست كه چنين عشق و محبتي اظهار شود بلكه بايد در جاي ديگري به غير از محيط كار از دو طرف ابراز شود . يك مدير موفق د چنين شرايطي قبل از اولين قرار ملاقات يا قبل از اولين صحبتهاي عاشقانه ، كارمند مذكور را به جاي ديگري منتقل مي كند و مثلاٌ دادن پست مشابهي در يك شركت دوست.
شرح شغل كارمندان
بعد از اينكه مدير فرد عاقل و اجد شرايطي براي استخدام در شركت مي پذيرد بايد به طور دقيق فرد را از كار موردنظر آگاه كند يعني چه بصورت مكتوب و يا تشريحي بايد شرح كامل وظابفش را به او بگويد و مدير دقيقاٌ مشخص كند كه چه كاري را از او مي خواهد اگر چه هيچ شغلي تنها شامل بخش هاي جذاب و جالبي نيست اما او حق دارد براند كه چه كارهاي خسته كننده و بكنواختي هماره با كار اصلي خود بايد انجام دهد و قبل از پذيرفتن پست ، بايد از مسئوليت اين كارها مطلع نشود .
دادن مهارت هاي لازم به كارمندان جهت ايفاي شغل
وقتيكه فرد جديدي استخدام مي شود بايد مدير چگونگي انجام كار را برايش باز گو كند و مهارتهاي لازم براي انجام كار به فرد آموزش دهد و صرفآٌ به دليل اينكه فرد در شركت هاي مختلف پست مشابهي داشته و يا مدارك تحصيلي خوبي دارد ، مدير فكر كند كه او به اندازهي كافي با كار خود آشنايي دارد و مهارت هاي لازم را در مورد كارش به او آموزش ندهد .
تغيير طرز فكرها
مديران موفق مي دانند كه عملكرد يك نفر با روشي كه او فكر مي كند و يا طرز نگرشش رابطة مشتقيم دارد .
اگرچه بنابر اين به عنوان يك مدير طرز فكر افرادشان را تغيير مي دهند آنها مي دانند كه تإثير رفتار خوب باعث افزايش اعتماد به نفس كاركنان و افزايش يهره وري آن ها مي شود ، اما رفتار بد باعث مي شود كارمندان فكر كنند تحت نفوذ و سلطه قرار گرفته اند . س در كار خود با مشكل مواجه مي شوند . نابراين سعي مي كنتند شناخت خود را نسبت به كار مندانشان ، هر روز بالاتر ببرند و به طور مؤثري طرز فكرها ترسها و موانع باز دارندهي ايجاد انگيزة آنها را بررسي كنند و براي آنها را حلي پيدا كنند و مشكلاتشان را از بين ببرند دو افرد خود را نسبت به توانايي ها و استعدادهايي كه دارند مطلع سازند .
از بين بردن عواملي كه باعث كاهش ميل و توانايي افراد مي شود
عواملي هستند كه در ميل و توانايي افراد براي انجام كار دخالت مي نمايند كه اين عوامل مي توانند شامل همكاري ، خانواده ، دوستان و حشتريان باشند :
همكاران : همكار مي تواند كار را براي يك تازه وارد سخت كند و براي رفع هرگونه اذيت و ابهام ، مديران موفق يك فرد با تجريه را براي نظارت بر هركارمند تازه استخدام شده اي قرار مي دهند .