دانلود پاورپوینت تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش
نام فایل:تکنیک های داده کاوی در بازاریابی فروش
فرمت فایل:PowerPoint و قابل ویرایش
تعداد اسلاید فایل:33 اسلاید
قسمتی از فایل:
بخش بندی یک جمعیت ناهماهنگ به زیر بخش های هماهنگ تر
تفاوت خوشه بندی با طبقه بندی :
در طبقه بندی هر طبقه از قبل تعریف شده است اما در خوشه بندی هیچ بینشی از قبل در مورد خوشه ها وجود ندارد
در طبقه بندی هر رکورد بر اساس یک مدل که از مثال های از قبل طبقه بندی شده به دست آمده است طبقه بندی می شود اما در خوشه بندی هیچ کلاس یا طبقه ای از قبل تعریف نشده است. خوشه بندی معمولا قبل از دیگر تکنیک ها به منظور بیشتر همگون شدن داده ها انجام می شود
یک توصیف خوب می تواند راهنمای خوبی برای شروع فعالیت ها باشد.
مثلا اینکه «زنان بیشتر از مردان علاقه مند به خرید کالاهای لوکس هستند»
می تواند در تدوین استرتژی های بازاریابی و فروش اثرگذار باشد.
یک ابزار قدرتمند برای توصیف درخت تصمیم است. خوشه بندی و قوانین وابستگی نیز می توانند به منظور توصیف استفاده شوند