دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم حس های چند گانه را درآموزش بهتر علوم بکار برم؟
فرهنگی عزیز برای دانلود فایل اقدام پژوهی با عنوان چگونه توانستم حس های چند گانه را درآموزش بهتر علوم بکار برم با قیمت بسیار مناسب همراه شما هستیم.جهت دانلود و مطالعه اقدام پژوهی چگونه توانستم حس های چند گانه را درآموزش بهتر علوم بکار برم با مشخصات 30 صفحه و در فرمت word و قابل ویرایش ادامه مطلب را بخوانید.شما میتوانید با اطمینان کامل بهترین اقدام پژوهی در مورد چگونه توانستم حس های چند گانه را درآموزش بهتر علوم بکار برم را از سایت ما دانلود کنید.
نام فایل:اقدام پژوهی چگونه توانستم حس های چند گانه را درآموزش بهتر علوم بکار برم
فرمت فایل:word و قابل ویرایش
تعداد صفحات فایل:30 صفحه
قیمت فایل:8000 تومان
قسمتی از فایل:
دلايل استفاده از مواد و وسايل آموزشى نقشى است که حواس مختلف در يادگيرى دارا هستند. نتايج تحقيقات نشان دادهاند که حواس مختلف نقش واحدى را در يادگيرى دارا نيستند. يافتههاى زير اين تفاوت را بهخوبى نشان مىدهند. اين يافتهها مشخص مىکنند که در يک انسان متعارف حدوداً
- %۷۴ يادگيرى ازطريق کاربرد حس بينايي صورت مىگيرد.
- %۱۳ يادگيرى ازطريق کاربرد حس شنوايي صورت مىگيرد.
- %۵ يادگيرى ازطريق کاربرد حس لامسه صورت مىگيرد.
- %۳ يادگيرى ازطريق کاربرد حس بويايي صورت مىگيرد.
- %۳ يادگيرى ازطريق کاربرد حس چشايي صورت مىگيرد.
ملاحظه مىشود که اگرچه قسمت اعظم يادگيرى انسان (۷۵%) ازطريق کاربرد حس بينايى صورت گرفته و مجموعاً ۱۲% ازطريق کاربرد دو حس بويايى و چشايى صورت مىگيرد که روى هم ۸۷% را تشکيل مىدهد، معهذا در بسيارى از موارد معلمان بر کاربرد ۱۳% حس شنوايى تأکيد فراوان دارند، درحالى که نتايج تحقيقات و پژوهشهايى که در زمينهٔ گوشدادن بهعمل آمده است اطلاعات زير را دراختيار ما قرار مىدهند:
- تقريباً حدود ۶۰% از وقت فراگيران در مدارس ابتدايى و ۹۰% در مدارس متوسطه و دانشگاهها صرف گوشدادن مىشود.
- شاگردان قادرند که تنها قسمت ناچيزى از آنچه را که شنيدهاند بهخاطر بسپارند (شايد حدود يکپنجم تا يکسوم). حتى اشخاص بالغ نيز بهطور متوسط قادر به حفظ کردن ۵۰% از شنيدهها در ذهن خود هستند. حدود دوماه بعد، اين ميزان به نصف نيز کاهش خواهد يافت.